Probleme uzuale la motocoasa - Cauze si solutii rapide de rezolvare

Probleme uzuale la motocoasa – Cauze si solutii rapide de rezolvare

Scris de
Probleme uzuale la motocoasa -  Cauze si solutii rapide de rezolvare

Motocoasa este un instrument esential daca vrei sa ai mereu o gradina ingrijita. Usor de manevrat, motocoasele sunt excelente pentru accesarea zonelor unde nu pot ajunge cu o masina de tuns iarba. Ele sunt, de asemenea, ideale pentru a fi folosite in jurul zonelor mai fragile din gradina, cum ar fi in jurul plantelor, florilor, copacilor sau pe marginile gazonului.

Poti petrece foarte mult timp cautand modelul ideal pentru nevoile tale, insa oricat de calculata ti-ar fi decizia, tot poti ajunge in situatia de a intampina probleme de functionare la motocoasa ta: nu se accelereaza, nu se alimenteaza, nu se tureaza, nu porneste, nu are putere. Pentru toate aceste defectiuni la motocoasa exista cauze si solutii rapide de rezolvare, astfel incat sa nu fii nevoit sa iti achizitionezi alt model.

1. Motocoasa nu se accelereaza – cauze si solutii

Vrei sa iti reimprospatezi gradina pentru a te bucura de ea toata vara? Abia ai inceput sa lucrezi, dar observi ca motocoasa ta nu se accelereaza sau ca se opreste atunci cand vrei sa o accelerezi? Nu iti face griji! Este o problema recurenta, intalnita de foarte multi utilizatori.

1.1 Motocoasa nu se tureaza din cauza starii carburatorului

De obicei, o motocoasa nu se accelereaza din cauza starii proaste a carburatorului. Strangerea suruburilor, starea filtrului sau amestecul de combustibil sunt toate cauze care pot determina oprirea dispozitivului la accelerare. Problema provine, in majoritatea cazurilor, din amestecul de combustibil de proasta calitate. Pentru a fi sigur ca motocoasa ta are carburatorul in stare buna de functionare, trebuie sa verifici starea bujiei printr-o simpla verificare vizuala.

1.2  Motocoasa nu are putere din cauza starii filtrelor

Starea filtrului poate cauza oprirea motocoasei tale la accelerare. Este important sa verifici in mod regulat starea acestuia si sa il cureti pentru a asigurao buna functionare echipamentului tau. Filtrul de aer trebuie sa fie curat intotdeauna, deoarece joaca un rol important in motocoasei tale atunci cand accelerezi. Aerul de intrare este curatat de filtrul de aer inainte de a ajunge la carburator. Prin urmare, filtrul de aer trebuie sa fie intotdeauna curat pentru a opri impuritatile si, astfel, pentru a preveni eventualele defectiuni. Filtrul de combustibil este, de asemenea, o parte importanta. Trebuie sa verifici daca este perfect etans la apa, astfel incat sa nu lasi niciun reziduu sau corp strain sa ajunga in vas.

1.3 Strangerea suruburilor de fixare pentru ca motocoasa sa accelereze corect

Dupa verificarea starii filtrelor, nu uita sa verifici suruburile de fixare ale lamelor periilor. De fapt, strangerea prea tare sau prea slaba poate determina oprirea motocoasei la accelerare. Nu ar trebui sa existe nici un joc in suruburile de fixare a carburatorului. Suruburile pot tinde sa se desprinda si sa nu mai mentina admisia de aer in locul potrivit. Acest lucru cauzeaza o aprovizionare slaba a amestecului dintre aer si benzina. Acest lucru va face ca motocoasa ta sa se opreasca atunci cand accelereaza.

1.4 Starea rezervorului de carburant poate cauza probleme de pornire la motocoasa

Este esential sa verifici starea rezervorului de combustibil, precum si starea capacului acestuia. De-a lungul timpului, acesta din urma poate ajunge sa nu fie complet ermetic. In acest caz, nu uita sa schimbi capacul pentru a evita orice risc de scurgere a combustibilului din motocoasa ta care o poate determina sa nu mai aiba putere atunci cand o folosesti sau chiar sa aiba probleme la pornire.

1.5  Motocoasa nu se accelereaza? Reglarea carburatorului

Pentru a regla carburatorul motocoasei tale, poti utiliza urmatoarele instructiuni:

  • Amplaseaza suruburile in pozitie neutra (stranse fara blocare);
  • Regleaza dispozitivul de pick-up cu surubul L: Daca motocoasa se opreste fara a accelera, trebuie sa slabesti surubul L pentru a se putea produce un debit mai mare de combustibil. Daca dispozitivul accelereaza inainte, atunci trebuie sa strangi surubul L pentru a reduce alimentarea cu combustibil;
  • Regleaza motorul corect: In momentul accelerarii, motorul trebuie sa atinga turatia maxima fara sufocare. Poti regla acest lucru prin schimbarea etanseitatii surubului H;
  • Regleaza turatia de ralanti: La ralanti fara oprire brusca, verifica reglarea surubului opritor al clapetei de acceleratie.

Daca vei verifica si realiza toate aceste setari, poti fi sigur ca nu vor aparea defectiuni la motocoasa ta si ca ea va functiona in parametri optimi, fara sa intampini probleme la accelerare.

2. Probleme la pornire motocoasa – cauze si solutii

Ti-a propus sa faci curatenie in gradina cu ajutorul motocoasei, insa atunci cand esti pregatit sa o folosesti, observi ca nu porneste. Problemele pot fi de la:

  • Bujia de aprindere;
  • Filtrul de aer;
  • Combustibilul;
  • Carburatorul;
  • Solenoidul.

Pentru a identifica problema si pentru a gasi solutia pentru a te intoarce la lucru in cel mai scurt timp, trebuie sa verifici toti pasii de mai sus.

2.1 Nu porneste motocoasa? Verifica bujia de aprindere

Scoate bujia si daca exista gaz pe ea, inseamna ca nu ea este cauza defectiunii motocoasei tale. De asemenea, daca filtrul de aer este murdar, acest lucru va afecta bujia. Daca bujia este murdara, utilizeaza hartie fina pentru a indeparta orice depuneri din jurul electrozilor. Daca ai un instrument care masoara distanta, aceasta ar trebui sa fie de 0,02 inch (0,5 milimetri). Daca spatiul este prea mare, utilizeaza un cleste pentru a minimiza spatiul. Distanta difera de la un producator la altul, asa ca verifica foarte bine manualul de utilizare inainte sa o setezi. Bujia ar trebui sa fie functionala pentru aproximativ 100 de ore de utilizare. Totusi, este o idee buna sa ai una de rezerva, astfel incat sa o poti inlocui atunci cand apar defectiuni la motocoasa ta.

2.2  Nu porneste motocoasa? Verifica filtrul de aer

Urmatorul pas ar trebui sa fie verificarea filtrului de aer. Este usor sa te gandesti ca o activitatea simpla ca taierii ierbii nu ar avea cum sa creeze probleme motocoasei tale, dar daca ai lucrat intr-un mediu uscat si prafuit, atunci ar putea fi o problema. Scutura filtrul de praf si, eventual, spala-l cu un jet de apa in cazul in care consideri ca este foarte murdar. Lasa-l sa se usuce complet inainte de a-l reintroduce.

Acesta este un lucru pe care va fi nevoie sa il verifici frecvent daca locuinta ta ste pozitionata intr-un mediu uscat, de unde poate iesi mult praf. Prin verificarea periodica a filtrului de aer, vei ajuta utilajul sa functioneze la capacitate maxima. Este un lucru usor pe care il poti face ca masura preventiva pentru a evita defectiunile mai grave.

2.3 Nu porneste motocoasa? Verifica starea carburatorului

Unul dintre ultimele lucruri de verificat va fi carburatorul. Cauza? Motocoasa a stat „in picioare” pentru un timp indelungat, iar benzina ar fi putut sa il infunde. Pe masura ce benzina incepe sa se evapore, un reziduu lipicios va fi lasat in urma. Calitatea combustibilului pe care il utilizezi este importanta, iar o cifra octanica mai mare (89 sau mai mare) este recomandata de majoritatea producatorilor de motocoase. Cand cifra octanica este mai mica, este foarte posibil ca motocoasa sa nu functioneze in parametri optimi si, intr-un final, sa aiba probleme la pornire.

Daca nu cunosti cifra octanica recomandata pentru modelul tau de motocoasa, verifica manualul care a fost livrat impreuna cu dispozitivul. Acesta iti va spune nu numai cifra octanica recomandata pentru o buna utilizare, dar si tipul corect de amestec de gaz si ulei. Manualul iti va arata, de asemenea, unde sunt ajustarile de viteza mare si mica (daca exista – unele modele mai putin costisitoare nu au aceasta functie de ajustare). Aceste reglaje iti vor permite sa modifici cantitatea de combustibil sau aer care intra, astfel incat utilajul sa functioneze la capacitate maxima, fara probleme.

In cazul in care carburatorul este murdar, sterge-l, dar nu utiliza un agent de curatare pentru carburator, deoarece circuitele pot fi deteriorate din cauza acestuia. Cel mai bine este sa utilizezi un aspirator cu ultrasunete.

3. Motocoasa nu se alimenteaza – cauze si solutii

Daca ai probleme la motocoasa si aceasta nu se alimenteaza, ti-am pregatit cateva sfaturi prin care sa le poti rezolva, astfel incat sa iti poti face treburile in gradina fara probleme.

  • Pastreaza capul dispozitivului de tuns curat, pentru ca acumularea murdariei poate bloca mecanismul de alimentare;
  • Pastreaza linia mai lunga. Capul de tundere are o lama care va taia orice exces, astfel incat sa fie lungimea optima. Infasoara linia cu atentie, pentru ca in caz contrat ar putea duce cu usurinta la un blocaj;
  • Cauta un model de motocoasa cu o linie mai groasa pentru a evita riscul de rupere. Alege un model al carei grosime este de cel putin 1,2 mm;
  • Evita lovirea liniei de garduri si muchii metalice pentru a nu rupe bucati din ea. Este posibil ca dispozitivul de tuns sa nu impinga linia noua suficient de repede;
  • Utilizeaza un dispozitiv de tuns cu o singura linie pentru ca este, in general, mai usor de insurubat decat in cazul unui model cu doua linii, spre exemplu;
  • Aminteste-ti sa faci pauze. Daca tunzi pentru o perioada lunga de timp, sertarasul s-ar putea incalzi, determinand linia sa se lipeasca si, intr-un final, sa cauzeze defectiuni;
  • Utilizeaza butonul de eliberare manuala. Daca motocoasa nu impinge automat mai multa linie, ar putea din cauza cablului incurcat in interior.

De retinut este faptul ca aceste sfaturi sunt valabile pentru motocoase si masini de tuns iarba, deopotriva. Pastreaza intotdeauna manualul de utilizare pentru ca iti va fi de folos.

Motocoasa nu se alimenteaza – cauze si solutii
Daca ai probleme la motocoasa si aceasta nu se alimenteaza, ti-am pregatit cateva sfaturi prin care sa le poti rezolva, astfel incat sa iti poti face treburile in gradina fara probleme.

4. Solutii fiabile pentru rezolvarea unor defectiuni la motocoasa

Daca intampini probleme de functionare in mod frecvent, atunci cred ca va fi necesar sa iei in calcul achizitionarea unor piese de schimb pentru motocoasa. Acestea se gasesc rapid in magazinele de profil si le poti schimba chiar tu in doar cateva minute.

  • Inlocuieste carburatorul

Din mica analiza realizata mai sus, ne putem da seama de faptul ca principala cauza a nefunctionarii corecte a motocoasei este starea carburatorului. Daca detii un astfel de utilaj de cel putin doi ani si te confrunti des cu defectiuni sau probleme la pornire, inseamna ca a venit timpul pentru o schimbare. Inlocuirea carburatorului este, de asemenea, o modalitate prin care poti economisi bani, astfel incat sa nu investesti o suma mai mare pentru achizitionarea unui model nou.

  • Inlocuieste solenoidul

Pentru a intelege acest lucru, trebuie sa stii ce face un solenoid. Pur si simplu schimba curentul electric in energie mecanica. Daca ti-ai schimbat bujia si tot nu primesti o scanteie, inseamna ca solenoidul trebuie inlocuit. Dupa ce ai achizitionat piesa, procesul de inlocuire dureaza doar cateva minute daca ai alaturi instructiunile. Solenoidul nu trebuie schimbat foarte des; gandeste-te ca acest lucru poate fi necesar chiar si dupa ce ai utilizat motocoasa pentru o perioada de 7-8 ani. Daca inlocuiesti solenoidul, nu numai ca motocoasa va functiona din nou fara probleme, dar vei avea sentimentul ca folosesti un produs nou.

Ca orice alte unelte si scule pentru gradina, si motocoasele pot intampina probleme pe parcursul utilizarii, insa speram ca aceste sfaturi ti-au fost de folos si ca de acum vei sti cum sa verifici starea de functionare a echipamentului tau, astfel incat sa nu fii nevoit sa achizitionezi unul nou de fiecare data cand depistezi o defectiune. Nimic nu este mai frumos decat sa ai o curte si o gradina ingrijita, mai ales in sezonul cald, cand iti petreci majoritatea timpului in aer liber.

Sursa foto: freepik.com

21 comentarii

    1. Bună, motocoasa nu pornește, când am verificat bujia cu fișa aruncă flăcări pe gaura de la bujie¿*
      Are cineva un sfat pt mine,ms*,.

  1. Buna diminiata. Am un efco 8530 di atunci cand trag de sfoara de demaror de invarte si capul de taiere di de aude un zgomot ciudat de metal. A cedat ceva di nu imi dau seama ce.

  2. Bună ziua,

    Pornesc motocoasa, când o turez se oprește, am verificat tot la ea,nu i lipsește nimic,care ar fi cauza?

  3. Buna seara am si eu o problema s-a rupt șurubul de la adaptorul care vine sub carborator si numai porneste

  4. Am o motocoasa wolfson trx 720 si întimpul coasei am observat ca maneta de oprire a discului a ramamas cuplata . Am demontat mîneru și arculețu era sărit . Cum se mai pune înapoi?

  5. Buna ziua

    Motocoasa imi porneste ,in stare de repaos merge ,dar cand doresc sa tund iarba se opreste
    Ce este de facut?
    Multumesc .

    1. Bună ziua! La accelerație motocoasa, nu se mai învârte tamburul, scoate un zgomot ca și cum ar lipsi ceva. Puteți sa mi dați o părere? Mulțumesc!

      1. Buna ziua
        Trebuie sa verificati tija daca este in regula capetele canelate
        Daca sunt in regula trebuie sa identificati din ce zona scoate zgomotul (capul rotativ sau ambreajul)
        Va asteptam in privat pe whatsapp la 0743237587
        Multumim!

  6. Bună am și eu o întrebare cum as putea sa dau jos mosorul de la motocoasa cred ca mi sa stricat caneluri de unde vine piulita ca îmi scapa când încerc să-l desfac…mulțumesc

  7. nu a răspuns nimeni concret, de ce se uda bujia! Nu sunteți profesioniști? Carburatoare de 2 bani chinezesti! Set ,,ruris,, piston de ,,fi,,48mm.montez compresie ciuciu!

    1. Buna ziua,
      Trebuie sa verificati ca bobina de inductie sa dea scanteia necesara si bujia sa fie functionala
      Daca cele mentionate mai sus sunt in stare buna de functionare singura problema este pe partea de amestec aer/benzina
      Daca nu se rezolva va sfatuiesc sa apelati la un service specializat
      Zi frumoasa!

      1. Multumesc pentru informatii. Motocoasa mea Ruris e ciudata ca are bobina bine ascunsa si ar trebui sa-mi ia bani service-ul la reparatie.

  8. Bună ziua. Am și eu o mica problema am schimbat membrana la pompa și sorbul și surpriza membrana la pompa rămâne supta nu își revine motocositoare nu pornește. Am suflat sorbul pare ok

    1. Buna ziua,
      Trebuie sa va aigurati ca ati montat acelasi model de demaror
      Daca demarorul este identic cu cel original incercati sa schimbati si oala de cuplare

      Multumim,

  9. Am schimbat setul motor 2 timpi la motocoasa.,am respect întocmai regulile de montare, segmenți și poziția pistonului.
    Am încercat sa o pornesc și a dat câteva semne, sa învârtit de câteva ori și după ce sa oprit nu am mai putut sa o pornesc. Am demontat din nou și am constatat ca motorul este plin cu benzină la ambielaj. Dacă pot sa fiu ajutat sa știu unde am greșit?
    Mulțumesc frumos!!

  10. Buna ziua,

    Probleme la o motocoasa procraft T5600 in patru timpi. S-a blocat demaroul. Daca se scoate bujia se poate trage de ata si demaroul merge. La momentul cand se cupleaza bujia demarorul se blocheaza. Mocotoaca nu se poate porni. Dupa doua incercari ata demarorului s-a rupt.

  11. Buna ziua, am o motocoasă Stihl FC 70 și se tureaza singura la maxim după ce o pornesc. Să fie ceva blocat sau ceva arc slăbit?

    1. Buna ziua
      Sunt sase acceleratia sa fie blocata sau chiar sa fie defect carburatorul
      Cerificati daca cablul de acceleratie este blocat, daca este ok cablul sunt sanse sa fie carburatorul blocat
      Spor !

  12. Bună, am o motocoasa Stihl, după ce o pornesc, stă în relanti, dar nu mai se turează, nu se mai învârte discul, asta după ce am cosit și am cam dat în ceva mai tare.

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *