Drujba pe acumulator TOTAL Industrial

Cele mai frecvente probleme intalnite la drujba

Scris de

Pentru a lucra in deplina siguranta atunci cand vrei sa tai lemn de diverse grosimi si texturi, drujba este o unealta indispensabila. Folosirea acesteia poate fi o adevarata provocare, mai ales pentru cei neexperimentati. In realitate, daca intelegi pe deplin cum functioneaza drujba si ce probleme pot aparea, precum si posibile motive si solutii pentru acestea, vei vedea ca utilizarea unei drujbe este varianta ideala, care se pliaza pe nevoile oricarei persoane. Iata care sunt cele mai frecvent intalnite probleme la drujbe si cum sa le remediezi!

1. Probleme intalnite la drujbe: cele mai frecvente intrebari

Inainte de a incepe sa lucrezi cu o astfel de unealta, trebuie sa cunosti principiile de baza ale functionarii acesteia. Astfel, pentru a te bucura de toate beneficiile utilizarii unei drujbe, este necesar ca elementele esentiale ale acesteia sa fie in perfecta stare de functionare. Prin urmare, zonele carora ar trebui sa le acorzi maxima atentie sunt: filtru de combustibil, carburator, bujie, cablu, intrerupator de oprire, filtru de aer, colector, amortizor, dar si altele. De asemenea, trebuie sa stii ca multe probleme vor fi evitate doar prin efectuarea unor lucrari de intretinere regulate si prin folosirea unor piese pentru drujba de calitate.

1.1. Cat ulei se pune in benzina la drujba?

O intrebare fireasca si des intalnita este cat ulei se pune in benzina la drujba. Raspunsul poate varia, insa pentru drujbele moderne cu motoare in doi timpi, este recomandat un amestec de 2% ulei sau 20 ml ulei la 1 litru de combustibil. Un motoferastrau care are o capacitate mai mare poate avea nevoie de 30 ml de ulei la 1 litru de combustibil.

Tine cont si de faptul ca atat excesul de ulei, cat si insuficienta acestuia, ar putea avea consecinte negative asupra functionarii corecte. Un alt aspect caruia trebuie sa ii acorzi atentie maxima este calitatea uleiului si a benzinei pe care le folosesti in drujba. Utilizarea unui combustibil bun este esentiala pentru functionarea sigura si eficienta a drujbei tale. Inainte de a amesteca uleiul si benzina, citeste si manualul de instructiuni al producatorului.

Drujba pe benzina BLADE Alpin 520

Detalii aici 

1.2. De ce se tureaza motorul la relanti la drujba?

O alta intrebare frecventa este de ce se tureaza motorul la relanti. Pentru a gasi rezolvarea acestei probleme, trebuie sa cureti si sa reglezi periodic carburatoarele si filtrele de aer ale drujbei.

Carburatorul este elementul care regleaza raportul dintre aerul care circula prin motor si combustibil. Pentru o functionare optima a motoferastraului, este necesar un echilibru perfect de combustibil. De exemplu, atunci cand este prea putin, motorul nu va avea suficienta putere, iar cand este in cantitati prea mari si se amesteca cu aerul, motorul se poate impotmoli si poate provoca fum in exces.

Schimbarea relantiului la carburatorul unei drujbe nu este foarte dificila, dar este posibil sa nu gasesti varianta potrivita din prima. Dupa ce va fi ajustat asa cum trebuie, drujba va taia eficient si fara probleme.

Printre situatiile frecvent intalnite legate de turatia motorului la relanti se regasesc urmatoarele:

  • Carburatorul care nu sta la relanti;
  • Carburatorul care functioneaza inecat;
  • Drujba care nu se tureaza suficient sau se opreste brusc.

Rezolvarea acestora depinde foarte mult de tipul de drujba pe care il detii, de aceea este recomandat sa consulti intotdeauna manualul de utilizare al producatorului. De asemenea, curatarea filtrului de aer este absolut necesara, drujbele fiind extrem de expuse la praf, murdarie si ulei.

Pentru a regla turatia, trebuie sa pornesti motoferastraul si sa ai la indemana o surubelnita cu cap plat. Roteste surubul pentru relanti in sensul acelor de ceasornic sau invers si urmareste momentul in care se schimba comportamentul motorului cand il accelerezi, dar si la relanti. Testeaza performanta drujbei in timp ce o accelerezi si in timp ce merge in gol. Daca, in ciuda reglajelor facute, observi probleme la taiere sau la relanti, este recomandat sa apelezi la ajutorul unui profesionist care sa verifice cu atentie drujba. 

Detalii aici

1.3. De ce nu se alimenteaza drujba

O drujba nu porneste din doua motive principale: fie din cauza unor probleme la sursa de alimentare, fie din cauza unor defectiuni la componentele interne ale drujbei. Asadar, daca ai un model cu fir, sunt necesare urmatoarele verificari:

  • Inspecteaza daca priza de perete are curent;
  • Verifica prelungitorul, daca folosesti unul;
  • Verifica daca intrerupatorul este declansat;
  • Cauta posibile semne de deteriorare la stecher, la cablul de alimentare sau la cablul drujbei.

Daca te intrebi de ce nu se alimenteaza drujba fara fir, afla ca problema ar putea fi provocata de incarcarea insuficienta a bateriei. Daca nici dupa o noua reincarcare, aceasta nu functioneaza, exista posibilitatea ca bateria sa aiba un scurt circuit intern.

In cazul in care ai facut toate aceste verificari si drujba tot nu se alimenteaza, cel mai probabil este de vina o componenta interna, precum un motor blocat sau defect sau o siguranta arsa. Pentru cercetari amanuntite privind acest aspect, consulta manualul de utilizare. Poti chiar dezasambla drujba iar pasii variaza in functie de model si de marca acesteia.

2. De ce curge uleiul din drujba: posibile cauze si solutii

Din intretinerea periodica a unui motofierastrau cu lant face parte lubrifierea, care asigura o functionare corecta. De aceea, uneori pot exista pete de ulei acolo unde sunt pastrate drujbele, lucru care nu este un motiv de ingrijorare. Insa, atunci cand uleiul se scurge in cantitati mari, este posibil sa existe unele probleme care trebuie remediate in cel mai scurt timp, in caz contrar ele vor afecta negativ performantele drujbei. Indiferent ca este vorba de drujbe pe benzina sau drujbe electrice, uleiul se poate pierde din aceleasi motive. Descopera in continuare care sunt cele mai frecvente cauze, precum si posibile solutii de rezolvare a acestora.

2.1. Cauzele pierderii de ulei la drujbe

Pentru a identifica o scurgere de ulei, sfatul specialistilor este sa depozitezi drujba intr-un loc uscat timp de cateva ore. Dupa scurgerea acestui timp, daca observi o scadere a nivelului de ulei din rezervor, dar si mizerie in jurul utilajului, inseamna ca motoferastraul are o scurgere.

O alta strategie este sa folosesti o bucata de hartie pe care sa o asezi in fata drujbei si sa o pui in functiune cu bara de ghidare deasupra hartiei. Daca picaturile care apar pe hartie sunt mici, este un semn ca drujba functioneaza corespunzator. In schimb, daca hartia se imbiba cu ulei, este posibil ca aceasta sa aiba pierderi. 

De asemenea, aceasta problema o vei observa chiar tu atunci cand utilizezi drujba. Daca exista o scurgere, cu siguranta consumul de ulei va creste foarte mult, fiind nevoie de completari in timpul functionarii.

Asadar, daca detectezi aceasta problema si te intrebi de ce curge uleiul din drujba, iata cateva posibile cauze:

  • Rezervor de ulei slab ventilat – din cauza ventilarii proaste in interiorul rezervorului, presiunea aerului creste, cauzand scurgerile de ulei. Acest fenomen este des intalnit in cazul schimbarilor bruste de temperatura sau cand exista diferente mari de la zi la noapte.
  • Supraincarcarea rezervorului de ulei – atunci cand rezervorul este supraumplut, exista posibilitatea sa apara scurgerile de ulei. De asemenea, daca amestecul ulei-combustibil nu este corect realizat, te vei confrunta cu aceeasi problema.
  • Ruptura in conducta de ulei – conducta are rolul de a transporta uleiul de la rezervor la pompa. Daca aceasta este perforata, o parte din ulei se va scurge.
  • Surub de reglare setat prea sus – surubul care fixeaza orificiul nu este in pozitia corecta.
Drujba pe acumulator TOTAL Industrial

Detalii aici 

2.2. Solutii pentru scurgerea de ulei la drujbe

Pentru a stopa scurgerile de ulei la drujbe, asigura-te ca nu sunt perforate conductele acesteia, ca nu ai umplut excesiv rezervorul si ca este bine ventilat. Iata concret ce poti face pentru a preveni pierderile de ulei intalnite:

  • In cazul in care te confrunti cu problema rezervorului slab ventilat, poti regla presiunea aerului din interior, slabind putin capacul rezervorului de ulei. Astfel, presiunea se va egaliza iar uleiul nu va mai iesi din orificii. Este o tehnica simpla, pe care o poti folosi atunci cand folosesti drujba intr-o zi calduroasa si stii ca noaptea a fost destul de rece.
  • Supraincarcarea poate fi evitata prin realizarea unei proportii corecte de combustibil ulei si printr-un nivel optim de umplere al rezervorului.
  • Daca banuiesti ca uleiul de scurge din cauza conductei, poti desuruba piulitele si suruburile de montare pentru a avea acces la aceasta. Daca este cazul, inlocuieste conducta de ulei cu una noua si pune inapoi la loc piesele pe care le-ai demontat.
  • O bara de ghidare unsa excesiv poate, de asemenea, cauza scurgeri. Pentru a preveni acest lucru, o poti curata cu o carpa uscata inainte de pornirea drujbei.
  • Curata temeinic elementele in care a intrat praf sau rumegus. Verifica manualul de utilizare pentru a depista exact care sunt acestea.

3. Alte probleme pe care le poti intampina la un motoferastrau

Pentru a functiona asa cum trebuie, drujbele sunt prevazute cu o multime de piese electrice si mecanice care pot avea defectiuni sau se pot uza de-a lungul timpului. Multe persoane se intreaba daca drujbele chinezesti au mai multe probleme decat cele ale brandurilor mari, dar adevarul este ca orice model ai avea, te poti confrunta la un moment dat cu scurgeri de ulei sau alte situatii neprevazute. De aceea, indiferent ce ai achizitiona, cel mai important este sa te informezi cat mai bine asupra modului de utilizare, asupra componentelor unei drujbe si a cerintelor de intretinere. De asemenea, este important sa cunosti ce probleme pot aparea si cum sa le solutionezi rapid. Pe langa cele prezentate mai sus, exista si alte aspecte care necesita atentia ta.

3.1. De ce se opreste drujba cand se incalzeste?

Daca esti utilizator de drujba si intampini aceasta problema, cu siguranta vrei sa afli care este rezolvarea. Exista cateva motive care determina ca drujba sa se opreasca atunci cand se incalzeste, printre care se numara alimentarea cu combustibil, sistemul de aprindere si compresia motorului.

Cea mai frecventa cauza este blocarea vaporilor in conductele de combustibil. Acest lucru se intampla, de regula, atunci cand ai lasat drujba la soare o perioada indelungata. Ca urmare a temperaturii ridicate, se creeaza o acumulare excesiva de vapori in conducte iar combustibilul nu mai curge in carburator. Din acest motiv, drujba se poate opri atunci cand se incalzeste. Pentru a preveni blocarea vaporilor in conducte, verifica orificiile de aerisire si asigura-te ca nu sunt obturate cu mizerie sau praf.

Alte aspecte si elemente la care trebuie sa fii atent atunci cand drujba se opreste la cald sunt carburatorul, care poate fi infundat cu depuneri de combustibil, o defectiune a bujiei de aprindere sau o compresie insuficienta in motor.

3.2. De ce se blocheaza lantul la drujba

Lantul drujbei este supus la o presiune imensa, de aceea in unele cazuri se poate bloca. Daca intampini aceasta situatie, primul lucru la care trebuie sa fii atent este daca lantul se afla in pozitie corecta. Dupa ce ai exclus aceasta varianta, exista si alte aspecte la care trebuie sa fii atent pentru a depista cauza: 

  • lubrifiera corecta a verigilor;
  • eventualele probleme ale motorului;
  • tensiunea lantului;
  • posibile piese defecte care necesita inlocuire. 

3.3. Cum se regleaza carburatorul la drujba

Carburatorul este o componenta esentiala a drujbei si are rolul de a asigura un echilibru al cantitatii de combustibil consumate. Acest element trebuie reglat corect, astfel incat motoferastraul sa functioneze bine si sa fie usor de utilizat. Iata cum se regleaza carburatorul la drujba:

  • Porneste drujba si tine-o in functiune cateva minute pentru a se incalzi.
  • Pune utilajul jos si lasa-l sa mearga la relanti 30 de secunde, apoi ridica-l si inclina-l inainte.
  • Daca functioneaza, accelereaza motoferastraul la relanti. Daca se blocheaza strange surubul de viteza redusa, pentru a reduce cantitatea de combustibil care intra in carburator. Daca este necesar, repeta al doilea pas.
  • In cazul in care drujba accelereaza cum trebuie, tureaz-o la relanti timp de aproximativ 5 secunde. Daca nu se intampla acest lucru, slabeste surubul de viteza redusa pentru a creste putin cantitatea de combustibil.
  • Daca lantul ramane in pozitia potrivita, inseamna ca drujba functioneaza corect.

In concluzie, utilizarea unei drujbe necesita atentie sporita, dar si o informare corespunzatoare cu privire la diversele probleme care pot aparea. In acest fel, te vei bucura de conditii de functionare mai sigure si mai eficiente pentru un timp indelungat.

Sursa foto: pexels.com, atomico.ro

3 comentarii

  1. Bună ziua,am o drujbă Wolfson 6,2cp după ce se încălzește nu mai pornește.
    Poate cineva sa mi spună ce sa fac?
    Mulțumesc

  2. Am o drujba care la pornire scoate un sunet o haraila langa piatra motrica și până se încălzește după nu mai scoate sau daca o inclin la fel nu mai scoate zgomot

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *